שיטת המחקר



שיטת מחקר
הצגת המחקר-
עבודה זאת עוסקת באמת בפרסום.


שאלת המחקר-כיצד מיושמים כללי האתיקה בנושא אמת ודיוק בפרסומות בישראל?
דילמת המחקר-  חופש הפרסום לעומת אין "אמת בפרסום"
מטרת המחקר-
מטרת המחקר לבדוק דרך ההבטחות שעולות בפרסומות שבחרתי אם יש אמת בפרסום? שאין הטעייה ושיש דיוק בהבטחה.


מהלך המחקר-
צפיתי בפרסומות במהלך חודשי פברואר /מרץ 2018  ובחרתי 9 פרסומות שיש בהן הבטחה כלשהי למוצר או לצרכן.


ניתחתי את הפרסומות לפי מרכיבי הניתוח הבאים :


מוען- גוף המפרסם
מסר- ההבטחה על המוצר
פניית המסר- שכלית ורגשית
דנוטציה- מה רואים בפרסומת
קונוטציה-משמעויות-
·         ההבטחה שעולה בפרסומת היא הבטחה על השירות של ביטוח ישיר.
·         יתרון- הנחה משמעותית כרבע ממחיר הביטוח
·         תרומתו- חיסכון כספי למשפחה או לרוכש ביטוח
שלב במדרג ההשפעות-
שימוש בדוברת ידוענית- /מיתוס
אמת בפרסום- האם ההבטחה אכן נכונה לפי בדיקה שלי.
 את הממצאים אסכם בטבלה ואסיק מסקנה
  
טבלת ממצאים
שם פרסומת
פנית המסר
הבטחה למוצר
הבטחה לצרכן
באיזה אופן מובטח
אמת בפרסום
       


השערת המחקר: רוב הפרסומות יהיו עם אמת בפרסום ולא אחרת


ניתוח פרסומות:






מוען- גוף המפרסם- ביטוח ישיר

מסר- ההבטחה על המוצר
25% הנחה בביטוח מקיף  לרכב


פניית המסר- שכלית ורגשית
פניה שכלית : אחוזי ההנחה הניתנים בפרסומת נועדו לשכנע את הלקוח ולהסביר לו באופן הגיוני למה כדאי לו לעבור או לרכוש ביטוח אצל ביטוח ישיר. ההצעה משתלמת.
המילים שמשתמשים לשכנוע- "למה לכם לממן סוכן?"
     "לא, לא כדאי לכם."
                                    למה צריך הנחה?


פניה רגשית הומוריסטית - רואים בפרסומת אבא ובת והאבא מדבר על כך שהוא רוצה לקחת את ביתו לחו"ל ולכן הוא רוצה לעבור לביטוח זול יותר. והקטע עם "הניאגרה" (מפלי הניאגרה לעומת השירותים)
שימוש בידוען- שני כהן


דנוטציה- מה רואים בפרסומת


בפרסומת רואים אבא ובת וסוכנת ביטוח, האבא פונה לסוכנת והיא בתמימות שואלת אם ירצה חידוש אך הוא אומר לה כי הוא רוצה לעבור לביטוח ישיר בכדי לחסוך כסף ולקחת את ילדיו לחו"ל (מפלי הניאגרה), הסוכנת מתלוצצת על כך שניאגרה זה בשירותים ולבסוף כתוב על המסך יחד עם קריין שמקריא את ההבטחה :  יש הנחה של 25% בביטוח מקיף לרכב . והמשפטים הבאים הופיעו על המסך-


למה לכם לממן סוכן?" ,   "לא, לא כדאי לכם." , למה צריך הנחה?


קונוטציה-משמעויות-


ההבטחה שעולה בפרסומת היא הבטחה על השירות של ביטוח ישיר.


יתרון- הנחה משמעותית כרבע ממחיר הביטוח


תרומתו- חיסכון כספי למשפחה או לרוכש ביטוח


משחקי מילים- למה לכם לממן סוכן?" ,   "לא, לא כדאי לכם." , למה צריך הנחה?
בצורה הומוריסטית כדי לרגש את הצופים ולהביא להזדהות עם השירות של ביטוח ישיר.


שלב במדרג ההשפעות- שלב רביעי וחמישי שלב האהדה ושכנוע להעדפת ביטוח ישיר על פני שימוש בסוכני ביטוח.


שימוש בדוברת ידוענית- שני כהן ליצירת הזדהות בין הידוענית שאוהבים מאוד לבין השירות ביטוח ישיר .


אמת בפרסום- הבטחה שאכן ממומשת. נבדקה על ידי התקשרות עם החברה.





פרסומת 2 - Golf & co  מרץ 2018
 1:50- 2:05




מוען- golf&co


מסר- קונים ב200 שח ומשלמים 150 שח מהפריטים שבמבצע.

פניית המסר- שכלית-
לצופים מובטחת הנחה של כ50 ש"ח בקנייה של 200 ש"ח . זו פנייה להגיון של הצופים ושכנוע שכדאי לו לקנות בחנות זו.
ריגשית-
בפרסומת כתוב Home .
רואים שמיכות חמות ומתנגנת מוזיקה מרגיעה.
אומרים כי בחנות זו יש משהו יפה לכל פינה בבית.
בעצם הפרסומת מתייחסת לבית שלך, לרהיטים שלך, זה פונה לצד הריגשי של הבן אדם ובעצם קורא לו "לשפר" את הבית שלו.

דנוטציה- בפרסומת רואים רהיטים ומוצרים לבית וברקע מתנגנת מוזיקה מרגיעה, באמצע הפרסומת נאמר כי בחנות זו יש משהו יפה לכל פינה בבית, ולאחר מכן רואים שמיכות חמות עם המילה Home, יש הבטחה בפרסומת כאשר כתוב על המסך את ההבטחה ובנוסף קריינית אשר מקריאה את ההבטחה- קונים ב200 ומשלמים 150 מהפריטים שבמבצע, הנחה זו קשורה למוצר אשר קונים.


קונוטציה- משמעויות

ההבטחה שעולה בפרסומת היא הבטחה על המוצר של Golf & co


יתרון- הנחה של כ50 ש"ח בקנייה מעל 200 ש"ח.


תרומתו- חיסכון כספי בקניית מוצרים לבית.


שלב במדרג ההשפעות- שלב 5 , העדפה לקניית מוצר זה על פני אחרים משום ההנחה המשמעותית.
לקוח אופייני- שימוש באדם רגיל היודע על המוצר כתוצאה מהתנסות בו. אדם זה משדר אמינות לצופים מכיוון שנתפס כ"אחד משלנו". הוא אינו מזוהה עם הפירמה ולצרכן קל להזדהות איתו.
אמת בפרסום- יש אמת בפרסום, נבדק דרך החנות.




2:45-2:57




מוען- סופר פארם


מסר-  2+ 1 מתנה על מגוון מוצרי בישום,איפור וטיפוח


פניית המסר- שכלית כי מובטח מוצר במתנה בקניית 2 מוצרים,
ורגשית כיוון שפונים לאדם עצמו ולרגשות שלו כלפי עצמו וטיפוחו.

דנוטציה- הפרסומת מתחילה במוזיקה ובמשפט פותח אשר אומר כי המבצע קיים נוסף על המבצעים הקיימים, מוצגים לנו מגוון של מוצרי בישום וטיפוח וקריינית אומרת ברקע שיש 2+1 מתנה עד יום רביעי ולבסוף מאחלת חג שמח.


קונוטציה-


ההבטחה שעולה בפרסומת היא הבטחה על המוצר של סופר פארם


יתרון- קונים 2 מוצרים ומקבלים 1 במתנה.


תרומתו- קבלת מוצר מתנה.


שלב במדרג ההשפעות - שלב מספר 4, לשכנע למה דווקא מוצר זה דרך כך שאם יקנה אותו יש לו אפשרות לקבל אחד במתנה.

לקוח אופייני- ישנה השתמשות בקריינית על מנת לשדר אמינות לצופים כי אישה זו היא בעצם אחת מן הכלל ושגם היא משתמשת במוצר זה.


אמת בפרסום- יש אמת בפרסום נבדק עם החנות.






3:20-3:45



מוען- חברת פרטנר


מסר- ההבטחה על המוצר- נטפליקס לחצי שנה מתנה


פניית המסר- שכלית, משום שמוצע תכנית בחינם בקניית הטריפל.


דנוטציה- הפרזנטור של פרטנר מציג את החברה ואת הדברים המוצעים בה, ולאחר מכן הקריינית מבטיחה נטפליקס לחצי שנה מתנה בהצטרפות לטריפל זה.


קונוטציה-
ההבטחה שעולה בפרסומת היא הבטחה של נטפליקס לחצי שנה מתנה בקניית הטריפל של חברת פרטנר.


יתרון- מוצר שעולה בדרך כלל כסף מגיע בחינם לחצי שנה.


תרומתו- הנאה מעוד תוכניות בטלוויזיה ללא תשלום נוסף למשך חצי שנה.


שלב במדרג ההשפעות- 3,4,5 - המייחד במוצר על פני אחרים הוא הטריפל המוצע ללקוחות שמשלב בתוכו יותר ממה שמוצע בחברות אחרות, ובנוסף חצי שנה נטפליקס מתנה.
בגלל זה הצרכן מתכנע שמוצר זה הוא דווקא המתאים, ונוטה לרכוש אותו משום שמקבל בתוך המוצר מגוון של דברים.


דובר מפורסם- ידוען- חברת פרטנר משתמשת בידוען ששמו אייל קיציס, אייל בא מעולם הבידור ומוכר מאוד בגלל התכנית "ארץ נהדרת" כשאנשים רואים ידוען אשר מבצע פרסומת זה מושך את העין להסתכל על הפרסומת.

אמת בפרסום - יש אמת בפרסום נבדק עם החברה






4:02-4:12



מוען- קניון עזריאלי


מסר-ההבטחה על המוצר- 50 שח מתנה בקנייה מעל 499 שח בקניוני עזריאלי.


פניית המסר- שכלית משום שמובטח 50 שח מתנה בקניה מעל סכום זה.


דנוטציה- כתוב על המסך בענק- " מבצע פסח חוזר" ואז, גם בגדול , "50 שח מתנה" לazrieli giftcard בקנייה מעל 499 שח בקניוני עזריאלי, בנוסף קריין מקריא את ההבטחות הללו.

קונוטציה-
ההבטחה שעולה בפרסומת היא הבטחה של 50 שח מתנה בקניה מעל 499 בקניוני עזריאלי


יתרון- 50 ש"ח מתנה


תרומתו- בקנייה גדולה מקבלים 50 ש"ח


שלב במדרג ההשפעות-שלב 5 , העדפה לקנייה בקניון זה על פני אחרים משום שמקבלים 50 ש"ח במתנה.


לקוח אופייני- בפרסומת ישנה קריינית אשר מקריאה את ההבטחה, ובכך יוצרת תחושה שהיא אחת מן "העם" ושגם היא קונה כמונו וגורמת לתחושת הזדהות.


אמת בפרסום- ישנה אמת בפרסום לאחר בדיקה עם הנהלת הקניון.








3 קפסולות ב1 מעניק ברק, מנקה, מסיר כתמים


מוען- חברת אריאל


מסר-ההבטחה על המוצר-  3 קפסולות משולבות לקפסולה אחד


פניית המסר- שכלית, במקום לקנות מלא קפסולות קונים אחת,יותר נגיש יותר קל.
רגשית מהסיבה שמוצר זה נוצר בכדי לנקות את בגדינו בצורה הטובה ביותר, ופרסומת מראים כמה הבגדים נקיים וכמה נוח זה.


דנוטציה- בפרסומת מוצגים הרבה אנשים וברקע נאמר את סדר הפעולות, האנשים נראים עייפים,מותשים,עם כאבי גב, ופתאום מופיעה מישהי כשברקע נאמר כי אפשר לכבס אחרת ושיש את כל הקפסולות האלה בקפסולה אחת, כולם רוקדים ושמחים ורשום בגדול על המסך -"מנקה, מעניק ברק, מסיר כתמים"


קונוטציה-
ההבטחה שעולה בפרסומת היא הבטחה של 3 קפסולות משולבות לקפסולה אחת.

יתרון- נוח יותר ,מנקה יותר טוב.


תרומתו- פחות עבודה, מעניק ברק, מסיר כתמים, מנקה.


שלב במדרג ההשפעות- 2,3,4,5- מציגים את המוצר בפני הלקוח, את יתרונותיו, שלא צריך להשתמש בכל כך הרבה חומרים אלא בקפסולה אחת, פחות עבודה מאשר מוצרים אחרים, נקי יותר, מהיר יותר, מסיר כתמים ומעניק ברק.


לקוח אופייני- בפרסומת יש הרבה אנשים המוצגים כאנשים רגילים אשר רוצים לעשות כביסה (כמו בכל בית) וכשמגיעה האישה אשר מציגה בפניהם את הקפסולה החדשה היא גם נראית אישה רגילה ללא עבר בעולם התעשייה, מה שגורם לנו להזדהות עם האנשים בפרסומת ולהאמין להם.

אמת בפרסום-אין אמת בפרסום, לאחר קניית הקפסולה ניתן לומר כי המוצר לא כפי שהוצג בפרסומות, אמנם המוצר הוא קפסולה אחת אך ההבטחות לגביי המוצר אינן נכונות.




פרסומת 7- שואב אבק Dyson פברואר 2018
0:42-1:03



מוען- Dyson

מסר-ההבטחה על המוצר- ערכת אביזרים בשיווי 450 שח מתנה בקניית שואב האבק Dyson.


פניית המסר- שכלית, ערכת אביזרים בשיווי 450 שח במתנה, משתלם.

דנוטציה- מראים את השואב ומסבירים על פעולותיו, ממחישים זו בעזרת סרטון של השואב בפעולה והסברה של הקריינית תוך כדי, לאחר מכן מוצג על המסך המבצע ורשום שבקניית שואב מקבלת ערכת אביזרים במתנה.



קונוטציה-
ההבטחה שעולה בפרסומת היא הבטחה של ערכת אביזרים בשיווי של 450 ש"ח בקניית שואב האבק.
יתרון - קבלת ערכת אביזרים במתנה כאשר מחירה האמיתי מאות שקלים.


תרומתו- שואב אבק המוצג לנו כמשוכלל מאוד ובנוסף ערכת אביזרים אשר גורמת לניקיון יסודי.


שלב במדרג ההשפעות- 3, המוצר מייחד את עצמו מאשר אחרים משום שמציע ערכת אביזרים בנוסף לכל.


לקוח אופייני- בפרסומת יש מישהי לא מוכרת , שבקושי רואים אותה, כדי להמחיש כי אישה זו היא בעצם לקוחה רגילה כמו כל אחד מאיתנו.


אמת בפרסום -יש אמת בפרסום משום שדבר זה נבדק עם החברה.



פרסומת 8- אלבר פברואר 2018
1:03-1:15




מוען- חברת אלבר


מסר- ההבטחה על המוצר- 40% הנחה על מגוון של רכבים
פניית המסר- שכלית, 40% הנחה על מגוון רכבים, הנחה משמעותית, משתלם מאוד.

דנוטציה- פרזנטור מראה כי הוא הולך בחברה תוך כדי שמסביר כי יצא עם רכב חדש תוך שעה וסגר את כל הסידורים במקום אחד ובזול, ואז מופיע בגדול האמירה על 40% הנחה על מכוון הרכבים כשברקע רואים כמצה רכבים ובסוף הסיומת הפרזנטור אומר- "אל תהיה מטורטר תיכנס לאלבר"


קונוטציה-
ההבטחה שעולה בפרסומת היא הבטחה של 40% הנחה על מגוון של רכבים בחברת אלבר.


יתרון- הנחה משמעותית על הרבה רכבים בזמן שחברות אחרות מוכרות ככל הנראה במחיר רגיל.


תרומתו- יותר קהל לקוחות , הנחה משמעותית לכלל האנשים.


שלב במדרג ההשפעות- 4,5 - אנשים יעדיפו מוצר זה על פני אחרים משום שההנחה משמעותית בעיקר ברכב שעולה יחסית הרבה, חברה זו מייחדת את עצמה על פניי אחרות בגלל הנחה זו.


דובר מפורסם- ידוען- חברת אלבר השתמשו בידוען מפורסם ששמו שלומי קוריאט, שלומי קוריאט עוסק שנים בתחום התעשייה, הוא שחקן וסטנדאפיסט וניתן לראותו הרבה על המסך, חברת אלבר משתמשת בשלומי כדי שפרסומת זו תמשוך את תשומת לב הצופים.


אמת בפרסום- יש אמת בפרסום לאחר בדיקה עם החברה.



מוען- טורנדו


מסר-ההבטחה על המוצר-  יותר מחמם, יותר מייבש, שליטה מרחוק וחיסכון בחשמל, 7 שנות אחריות.


פניית המסר- שכלית, משום שמוצע לקונה 7 שנות אחריות מלאות וחסכוניות ,
רגשית, משום שהקונה יהנה ממזגן טוב יותר, בעצם מעיד על איכות חיים טובה יותר.

דנוטציה- בפרסומת הפרזנטורית מציגה את עצמה כשברקע רואים את שיערה מקורזל, היא פונה לצופים ואומרת להם להקשיב לגופם, פונה לאנשים שמתגרדים, עם שפתיים סדוקות ושיער עם חשמל סטטי, ואומרת להם שהם לא לבד, שהם חלק מקבוצת אנשים שמשום מה אין להם טורנדו, לאחר מכן קריין מציג את המזגן ואת השפעותיו וכל ההבטחות אותם המשתמש יקבל.


קונוטציה-
ההבטחה שעולה בפרסומת היא הבטחה של מזגן טוב יותר עם 7 שנות אחריות, חיסכון בחשמל , שליטה מרחוק, יותר מייבש, יותר מחמם.


יתרון- מזגן טוב יותר עם 7 שנות אחריות ושלל שיפורים.
תרומתו-
שלב במדרג ההשפעות- 4- משום שמוצר זה מייחד את עצמו על פני אחרים בכך שיש הרבה שנות אחריות ופעילותו של המזגן הרבה יותר טובה ומשופרת.


דובר מפורסם- ידוען- בפרסומת זו הפרזנטורית היא רותם סלע, רותם סלע מופיעה הרבה על מסכי הטלוויזיה והפלאפון, היא דוגמנית, מנחה, ושחקנית, והיא ידועה מאוד בציבור, חברת טורנדו בחרו בה לשם כך שהצופים יהיו קשובים ויתעניינו במה הפרסומת עוסקת.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה