דיון בממצאים

דיון בממצאים:
העבודה עסקה באמת בפרסומות.      
                                               
שאלת המחקר שלי הייתה – כיצד מיושמים כללי האתיקה בנושא אמת ודיוק בפרסומות בישראל?

דילמת המחקר-  חופש הפרסום לעומת אין "אמת בפרסום"


בסקירה הספרותית – הסיכום או המסקנות בתמציתיות

בשיטת המחקר – ניתחתי 9 פרסומות לפי מרכיבי הניתוח הבאים: מוען, מסר, פניית המסר, דנוטציה, קונוטציה, אמת בפרסום. באמצעות הפרסומות בניתי טבלת ממצאים כדי להסיק מסקנות.



השערתי הייתה שרוב הפרסומות יהיו עם אמת בפרסום

המסקנות שעלו מן הממצאים

1.         40% מהפרסומות פונות גם לאופן השכלי וגם לאופן הרגשי, לעומת זאת 60% פונה רק לאופן השכלי.
2.         20% מהפרסומות נותנות הבטחה למוצר ו80% מהפרסומות נותנות הבטחה לצרכן.
3.         40% מן הפרסומות השתמשו בידוען או ידוענית בכדי למשוך את תשומת לב הצופים ו60% השתמשו בלקוח אופייני.
4.         90% מהפרסומות נמצאו עם אמת בפרסום לעומת 10% שנמצאו ללא אמת בפרסום.

לסיכום רוב
הפרסומות נמצאו עם אמת בפרסום, רובן פונות לצרכן ולא למוצר, כמעט חצי מהפרסומות פונות גם לאופן הרגשי וגם לאופן השכלי, ולא מעט פרסומות משתמשות בידוענים.




הסבר לממצאים (מה הסיבות יכולות להיות ראו 2 דוגמאות- אתם רושמים את כול הגורמים הרלוונטיים)
1.      הפרסומאים צריכים להקפיד על חוקי הפרסומות והכללים האתיים כולל הסעיף בחוק שמדבר על אמת בפרסום:
אמתבפרסום:
לא ישדר בעל זיכיון, ביודעין או ברשלנות, תשדיר פרסומת המכיל, במפורש או
במשתמע, טענה שאיננה אמת או שיש בו הפרזה החורגת מדברי שבח סתמיים או
תשדיר פרסומת שיש בו או שחסר בו דבר באופן העלול להטעות צופה סביר.\
בכל תשדיר פרסומת חובה להביא לידי ביטוי את הגוף המפרסם, העומד מאחורי התשדיר בצורה
ברורה (למעט טיזר לתשדיר פרסומת עתידי).
מתברר שהפרסומאים עמדו בחוק הזה בפרסומות שבחרתי.
2. הבניית המציאות
הנחת המוצא של תיאורית הבניית המציאות היא שהיא מדברת על הקשר בין המציאות לייצוג בתקשורת. התיאוריה אומרת שאמצעי התקשורת לא יכולים לשקף את מה שקורה במציאות. אין דבר כזה ייצוג אובייקטיבי, עובדתי. הייצוג לא יהיה מראה של המציאות לעולם. לתיאוריה גם קוראים התיאוריה האידיאולוגית, כי אנו משקפים מציאות סובייקטיבית.

מבחינת הפרסומאים למרות החוקים מנסים למען כסף לשכנע את הצופים גם בדרך של אי עמידה בחוק אמת בפרסום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה