אסטרטגיה המסר –
תוכנית מסר האמורה לשכנע קהל יעד, משלבת בתוכה עקרונות מתחומים של
תיאורית השכנוע (פסיכולוגיה, תקשורת וחינוך) ומחקרים מתחום השיווק והפרסום. המטרה
– לנצל הזדמנויות, להפוך בעיות שיש לציבור מסוים להזדמנות עסקית עבור הפירמה. היא
עוסקת ב"איך " לשכנע ומי יעביר את המסר. מי שמעביר את המסר נקרא
"דובר" המסר. וה"איך" נקרא פניית המסר.
פניית המסר-
רגשית- בפנייה מסוג זה המסר מופנה אל הרגש של הצרכן. יש נסיון להרשים, ללמד ולשכנע את הצרכן לא דרך השכל אלא באמצעות עוררות רגשית כמו: התפעלות, צחוק, הנאה וכו'... המטרה המרכזית של הפניה הרגשית היא למשוך את הצופה, לעניין אותו, ליצור תדמית ייחודית למוצר ולנסות להתבלט מיתר הפרסומות.
רגשית- בפנייה מסוג זה המסר מופנה אל הרגש של הצרכן. יש נסיון להרשים, ללמד ולשכנע את הצרכן לא דרך השכל אלא באמצעות עוררות רגשית כמו: התפעלות, צחוק, הנאה וכו'... המטרה המרכזית של הפניה הרגשית היא למשוך את הצופה, לעניין אותו, ליצור תדמית ייחודית למוצר ולנסות להתבלט מיתר הפרסומות.
פניה
שכלית- בפנייה זאת המסר מופנה אל השכל וההיגיון של
הצרכן. בפנייה זו יש ניסיון לשכנע ולהעביר מידע על פעולתו של המסר, מרכיביו,
יתרונותיו, התועלת המופקת ממנו וכו'.. בפניה שכלית מתבססים בעיקר על העברת
מידע על המוצר באמצעות הסברים ברורים, הדגמות והוכחות על יעילותו של המוצר. הפניה
השכלית מתאימה בעיקר למצבים שבהם לצרכן יש עניין במוצר ונכונות לעבד מידע עליו.
סוגי
פניה שכלית :
- גישת ההשוואה- בגישה זו המסר
בנוי מהשוואה בין המוצר המפורסם לבין מוצר מתחרה.
- גישת החיסון - בגישה זו המסר הוא דו צדדי המציג את 2
בצדדים של המוצר- יתרונות וחסרונות.
- מסר חד צדדי/ דו צדדי-מסר חד צדדי מכיל ומדגיש רק את
התכונות החיוביות של המוצר והתועלות המופקות ממנו, מסר דו צדדי לעומת זאת ידון גם בהיבטים בהם אין למוצר יתרון
בולט או יתרון מוחלט.
- גישת ההבטחות- בגישה זאת המסר
הפרסומי מציין הבטחה שתתממש עם השימוש במוצר. בפרסומת כזו יודגשו
יתרונותיו, מרכיביו ותרומתו לצרכן. בגישה זו נעשה שימוש במילות הבטחה כמו
שימוש במילות רק- רק המוצר שלנו יביא
לתוצאה רצויה .
המסר מבוסס על הבטחה העולה מהמוצר.
אסטרטגיה
זו מחולקת לשתי קבוצות:
- המוצר במרכז – המסר מתמקד במוצר,
בתכונותיו (אריאל אולטה – אבקת כביסה המסירה כתמים).
- הצרכן במרכז – התמקדות בצורכי הלקוח
ופחות בתכונות המוצר. דוגמאות:
ג' יפית משתמשת במילים- "מילה שלי", "אני
מתחייבת"...
פרי
(סבון כלים)- "רק עם פרי תאכלי לשבת לאכול עם המשפחה" הפרסומת
מבטיחה שרק סבון הכלים הזה מסיר את הלכלוך במהירות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה