פרסומת מסחרית


פרסומת היא סוג של תעמולה, כלי לשכנוע-הרוצה להשפיע על העדפות , צרכים ודרכי התנהגות. הפרסומת הוא ז'אנר ייחודי המהווה מסר של שכנוע המשוגר ממוען- המפרסם באמצעי התקשורת. זוהי פעולה המתרחשת בין מפרסם שמעוניין למכור מוצר, רעיון או שירות לבין הצרכן הפוטנציאלי. מטרתה להבאת דבר המפרסם לתודעת הציבור על ידי משיכת תשומת לב , הגברת עניין, בניית תדמית, השפעה על העדפות, שינוי עמדות שכנוע והפעלה. הפרסומת שואבת את תכניה, ערכיה ודרכי ביטויה מן המצוי והמקובל בחברה. יסודה אינו במידע שהיא מוסרת אלא ביסוד השידול והשכנוע בה. המסר הפרסומי שבעזרתו מודיע המוכר על המוצרים והשירותים המוצעים למכירה הוא תחילתו של תהליך המכירה.
 מאפייני הפרסומת המסחרית
  • המסר מועבר דרך אמצעי התקשורת כמו ערוץ 12 /13 /14
  • העברת המסר באמצעי התקשורת מתבצעת תמורת תשלום. פרסומות הן יקרות
  • המסר מיועד ליותר מנמען אחד ובדרך כלל להמונים.
  • המסר מסומן וניתן לזיהוי כפרסומת שבה המפרסם ואו המוצר מוזכרים במפורש (הפסקת פרסומות  מיוחדת הנקראת ברייק )
  • פרסומות המשודרות בטלוויזיה הן בדרך כלל קצרות (עד 30 שניות) ומפוקחות על ידי גוף שנועד למנוע פגיעות או עבירות על החוק.
  • "ברייק זהב" הינו כינוי להפסקת פרסומות קצרה במיוחד בזמן צפיית שיא אשר משודרת בה בדרך כלל פרסומת בודדת. ועלותה יותר בוהה מהאחרות.
  • הפרסומת יותר מניפולטיבית מאשר אינפורמטיבית.
  • הפרסומת פונה ומנצלת רגשות וחולשות.
  • הפרסומת משתמשת ב במוזיקה, בידור, הומור, יוצרת הפתעות , חריגות, פרדוכסים, סיסמאות, הגזמות ועוד.  כדי למשוך תשומת לב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה